تنها راه نجات دریاچه اورمیه اعتراضات محکم ،هدف دار , ادامه دار و شبانه روزی ملت #تورک #آذربایجان است



تنها راه نجات دریاچه اورمیه اعتراضات محکم ،هدف دار , ادامه دار و شبانه روزی ملت #تورک #آذربایجان است



 

با اعتراضات خیابانی، با اعتصابات در طبقه‌های دولتی ، #اجتماعی و در زمینه های#اقتصادی میتوانیم مسبب فشار همه جانبه و کمر شکن بر دولت  شده تا استعمارگری ایرانی را وادار کنیم سد‌های تجاری را بشکند.

تا آزادسازی رودها صورت نگیرد و تکلیف احیا دریاچه #اورمیه بطور عملی‌ (نه در شعار و وعده های روحانی گونه ) یکسره نشود باید تظاهرات و اعتصاب‌های ملی‌ در آذربایجان  فراگیرترشده و تشدید یابد.


کارشناسان عقیده دارند تنها راه نجات #دریاچه_اورمیه عاجلا از بین بردن سد‌ها از راه رودخانه‌های تغذیه کننده دریاچه و تعویض ساختار پل میان‌گذر است.


اما همگان میدانیم که سدها بقصد سیاسی، با هدف خشکاندن طبیعت آزربایجان توسط #سپاه_پاسداران بنا شده اند تا ترکیب دموگرافیک اتنیکی تورک را بهم بزنند.


 همانطور که شاهد بودیم،در سالهای ۹۲ تا ۹۴ تظاهرات گسترده ومتمادی برای نجات دریاچه اورمیه هم در داخل شهرهای آزربایجان هم خارج کشور در جریان بود،طوری که همه دنیا صدای آزربایجان را شنید.


در این دوره  بیش از ۸۸ کشور آمادگی همه جانبه خود جهت نجات دریاچه را اعلام کرده بودند ، که توسط حاکمیت روحانی نه تنها از دریافت کمک‌ها ممانعت شد بلکه از کمک‌های میلیاردی سازمان یونسکو هم جلو گیری بعمل آمد.

روحانی‌ روباه مکار رژیم که  دهه ها بعنوان رئیس  شورای امنیت ملی ایران ، تخصص اساسی بر مسائل آزربایجان داشت، آمد و جهت توقف #اعتراضات فراگیر آزربایجان،با وعده‌های توخالی و خبر‌های دروغ وبا  شعار‌های فریبانه ، توانست بعضی‌ از فعالین #آذربایجانی را فریب دهد تا اعتراضات خیابانی ملت#تورک_آزربایجان که به عنوان اهرم فشار برای احیا دریاچه و اعتراض به سیاست‌های فاشیستی دولت فارس بود را به راحتی‌ سرکوب و کنترل کند.

اما بدانیم که:

دریاچه اورمو را ملت تورک آزربایجان نجات خواهد داد،نه رژیم استعمارگر ایرانی

آتاخان 

Yorumlar