دولت پیشه‌وری یا دولت حکومت ملی آزربایجان؟



 بعضی از فعالین ملی آزربایجان در دام "ادبیات سیاسی" میافتند که آن #ادبیات را تئوریسنهای اشغالگری ایرانی ظرف نود سال ایجاد و بکار برده اند.

 

با ادبیات #سیاسی که فارس‌ها آفریده ا‌ند به نبرد شوینیست‌های فارس رفتن اشتباه محض و نبرد از پیش شکست خورده است


سالیان سال است که #حرکت_ملی_آذربایجان برای استقلال جنبش خود از حرکت‌های سیاسی ایرانیان (چه حاکمان داخل و چه اپوزیسیون خارج) تاوان‌های سنگینی‌ پرداخته است.


حرکت ملی آزربایجان کاملا مستقل بوده ودر طول تاریخ , اللخصوص ۱۰۰ سال اخیر, برای خود خط و مشی‌ سیاسی مجزا از خط سیاسی ایرانیان به میدان گذاشته و #آزربایجان ادبیات مبارزاتی ، سمبل‌های #مبارزاتی ، تقویم ملی‌ مخصوص خود را داراست.


ادبیات مبارزاتی #تورکان آزربایجان با خون شهیدان آزربایجانی و تحمل زندان‌ها ،تبعید‌ها، شکنجه‌های فعالین ملی‌ نوشته شده است. 


کلماتی چون تجزیه طلب، هویت طلب ، قوم ، اقلیت ، ترکزبان، آذری ، پان ترکیسم، حکومت پیشه وری، آموزش زبان مادری کلماتی هستند که با بار منفی درجهت منفعتهای ملی‌ فارسها و دولتهای ایرانی (دو رژیم پهلوی و ج.ا.ایران) با حیله گری و بسیار حرفه ای ساخته شده و به آنها بار منفی و جزایی داده اند.


همه این اصطلاحات غیر علمی یا غلطند یا تحریف شده اند و در عالم واقعیت به ملت تورک آزربایجان تعلق نمیگرد.


یکی از این اصطلاحات جعلی "دولت پیشه وری" است که توسط پان ایرانیستها طراحی شده است .

پان ایرانیستها برای انکار ملی بودن دولت "حکومت ملی آزربایجان" از اصطلاح دولت پیشه وری استفاده میکنند و ادعا میکنند پیشه وری مامور شوروی بود و هیچ پشتوانه ملی در آزربایجان نداشته و حتی بدروغ مدعیند که پیشه وری و خائنین،مردم آزربایجان را قتلعام کرده#زندانی و#شکنجه کرده و دولت آن یک دولت خودخوانده بود .

این اصطلاح"دولت#پیشه_وری " از زمان حکومت ملی آذربایجان به میان انداخته شده و امروز هم استفاده میشود 


#شهید پیشه وری در جواب استعمارگران فارس جمله معروف "آزربایجان میللی حوکومتی دانیلماز و انکار ادیلمز بیر حقیقتدیر" را بارها استفاده کرده است.


گرچه در عصر اینترنت و ارتباطات دروغها و تهمت های پان ایرانیستها را افشا کردن کار چند ثانیه است و میشود تمامی اسناد ملی بودن حکومت ملی،انتخابات ملی دیماه۱۳۲۴،حوادث #انقلاب#۲۱_آذر را براحتی اثبات کرد.


اما این اصطلاحات غلط آنقدر از طرف اشغالگران ایرانی و فاشیستان تکرار شده که در زبان عده ای قلیل از مردم#آذربایجان و بعضی از فعالین افتاده و بدون دقت به محتوا، ندانسته گل به خودی میزنند.

آتاخان

Yorumlar